מניות ה- ZO הגיעו לשיא בשבוע שעבר לאחר שהחברה הודיעה על צניחת רווח ברבעון השני של 2020. עשרות משקיעים רכשו מניות ב- Zoom Technologies, ככל הנראה בטעות בזכות Zoom Video Communications, שזה עתה השיקה הנפקה ראשונית מוצלחת ביותר. רווחי שוברי קופות הובילו את מניית זום לשיא של כל הזמנים, והסתכמו ב -317.81 דולר ב -31 באוגוסט. זום הודיעה על רווחים של 1.1 מיליארד דולר, או כ -2.2 מיליארד דולר ברווח למניה, מה שהעניק לה שווי שוק של יותר מ -3 מיליארד דולר – שנראה שאפתני למדי על ידי השוואה.

אני חושב שהשוק עשה טעות בכך שהוא הוריד את זום מבין 20 הסקירות המובילות של תוכנות ענן. אין ספק שחברה שנסחרת ב -2.70 דולר זה לא הדבר הנכון עבור Zoom, אבל אני חושב שכדאי לבחון מקרוב.

התגובה היחידה שתהיה לזום

היא להוריד את המחיר, ולמחיר נמוך יותר תהיה השפעה שלילית על החברה, שתפגע בתור למחיר המניה. אם אתה טועה בקנייה מ- ZOOM במקום ב- ZM וקונים אחרים מבחינים בטעות שלך, תרצה לפרוק את המניות שלך במהירות, מכיוון שמחיר המניה חזר למקום בו הוא אמור להיות.

כאשר אתה בוחר מתווך מועדף, חשוב לחשוב כיצד תוספת מניות Zoom תשפיע על התיק הכולל שלך. מצא את שם המניה ואת סמל הטיקרים "ZM" ובדוק אם זה מתאים לתיק שלך או לרעה.

החל מה -1 בספטמבר ועד ה- 31 בדצמבר 2019

מחיר המניה של זום עלה בשיעור עצום של 572.7%. נאסד"ק: ZM) היווה את המניע הגדול ביותר להחזרת הנושאים, ועלה בכמעט 580% בשנה – עד כה. ניתוח זה מתמקד ב- Zoom Video בשל רווחיותו הגוברת, אך התזה הכוללת של עמידות תוכנת ענן משתרעת על שמות אחרים. למידע נוסף על מחירי המניות, ראה "נושא בעבודה" ו "למד בבית עם מניות".

מכפיל ההערכה היקר אומר לנו שהשוק מתמחר בעתיד Zoom בשנים של צמיחה מדהימה

הנקודה החשובה ביותר היא שזום גדל במהירות מאז מגפת ה- COVID 19, ולכן המשך הצמיחה החזקה השנה והצמיחה העתידית בשנים הקרובות היא סיבה להיות אופטימיים ביחס למניות לטווח הארוך.

מניות ZO Video Communication (ZM) זינקו מאז משבר ה- COVID 19

מה שיצר מצב מיוחד. זום הוא שירות ועידות וידאו שקיים מאז 1990, אך דורג כיחיד בשוק עם דרך לשיחות ועידה באינטרנט, וכעת הוא נראה פופולרי יותר מכל מתחרותיו. החברה מפתחת מוצרים ושירותים המרחיבים את השימוש בכנסים ברשת עם ה- Zoom Phone, שיושק בינואר 2019. רוחב הפס מתקרב להכנסות שנתיות של מיליארד דולר, סימן לכך שהחברה מתכננת להכפיל את ה- TAM במהירות.

מספר הורדות הזום יורד אט אט

מה שמוביל את המשקיעים לתהות האם ההתפתחות המרשימה של ZM תתהפך. בעוד ש- DocuSign (נאסד"ק: DOCU) צנחה בכ -10%, מניית זום איבדה כמעט 20% ומניית פייזר (סימול: PFE) איבדה 17%. לאחר שאיבדה 15% מתחילת השנה, מניית זום נסגרה בשיא כל הזמנים ביום שלישי, אך מאז צנחה בכמעט 10%. על פי החברה, החיסון של פייזר יעיל מאוד בניסויים בשלב מאוחר.

בעוד שרוב חברות תוכנת הענן רווחיות מאז ההנפקה שלהן

רק Shopify רווחית, וזאת לאחר התאמה לגיל החברה. אף על פי שאף חברה אחרת לא הייתה רווחית בזמן ההנפקה, זום היא רווחית כיום אחרי כמה שנים בלבד. המתחרים העשירים של ZO כוללים את סיסקו (NASDAQ: CSCO) ושלל חברות אחרות המתמקדות בכנסים ועידות וידאו. Webex מרחיבה את הפלטפורמה שלה, מסכנת את נתח השוק שלה, ו- Crank מגדילה את פלטפורמת הווידאו לפי דרישה שלה לענן.

לקוחות אלו חשובים לעתיד Zoom

מכיוון שפלחים קטנים וצומחים במהירות אינם רווחיים כמו חברות גדולות. IDC קבעה את השוק העתידי שלה בהיקף גבוה בהרבה של 43 מיליארד דולר, אך זה כמובן לא תזרים מזומנים גדול. בשיחות רווח קודמות הוא ציין את צמיחת ההכנסות של החברה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2017 כאינדיקציה לפוטנציאל שלה. שים לב שכשאתה רואה שורה זו של צמיחה תחתונה זה אומר שזום מתפשט באופן אורגני וצמיחתו אינה צריכה להשתלם. מה ש- IM אומר לך ש- Zoom מספקת שירות מעולה ומייצרת יחידה עסקית גדולה, נזילה וצומחת במהירות בעסקי הליבה שלה.

חי את שוק ההון, אוהב מניות, אופציות, ומדדים :) אין לראות באמור ייעוץ או עידוד לביצוע פעולות - אין לבצע פעולות ללא התייעצות פרטנית עם איש מקצוע מוסמך שמכיר אתכם