טיפים לניהול השקעות בשיטה מבוקרת

ניהול נבון של השקעות, חותר להשיג כמה דברים. ראשית, התבססות פיננסית. שנית, הפחתה של סיכונים. שלישית, שיפור התשואה. על מנת לסייע למשקיעים שרוצים להפחית סיכונים ולשפר ביצועים, נציג כמה טיפים לניהול נבון של השקעות, בשיטה מבוקרת.

הקצאת סכום קבוע להשקעה

אחד האתגרים החשובים ביותר למתחילים, זה להתחיל להשקיע. פתרון טוב לכך יהיה להקצות סכום קבוע שאותו משקיעים מדי חודש או חודשיים (או בכל פרק זמן קבוע שמתאים לכם). יש בכך יתרון חשוב, לא רק מכיוון שתנאי השוק משתנים מדי פעם. יתרון חשוב לא פחות הוא לשלב את ההשקעות עם תכנון תקציב משפחתי. זו הדרך להתמיד לאורך זמן ולהגדיל את ההון האישי או המשפחתי לטווח ארוך.

לא לסכן סכומי כסף שאתם צריכים

טיפ נוסף לניהול של השקעות בצורה מבוקרת הוא לזכור שמה שעולה יכול גם לרדת. הקפידו להשקיע בקביעות, אבל לא סכומים שיגרמו לכם בעיה, במידה ותחול מפולת בשווקים או קריסה פיננסית. זיכרו שגאות ושפל בשווקי המניות ובשוק ההון בכלל, מגיעים במחזוריות. אם אתם שמים כסף בצד לדירה, למשל, זה לא צריך להיות כסף שמופנה להשקעות תנודתיות. אם יש לכם חיסכון לחתונה שתתקיים בעוד שנה, אל תשימו את הסכום הזה בהשקעה שעלולה לרדת בדיוק בזמן שאתם צריכים את הכסף. עם הזמן, תגלו שהדרך הזאת נותנת לכם שקט נפשי ויכולת לבנות השקעות בצורה מדורגת ושפויה.

פיזור סיכונים מותאם גיל

שיטה מאוד נבונה לניהול השקעות מבוקר מביאה בחשבון את הגיל שלכם. שוק ההון באופן היסטורי, נמצא במגמת עלייה. יחד עם זאת לפעמים הירידות באות והן קשות. אחר כך באה התאוששות. לכן, לצעירים יש פחות צורך בפיזור סיכונים רחב מאוד. ככל שמתבגרים, פיזור הסיכונים חשוב יותר וההשקעות נוטות יותר לסולידי.

לתנכן מראש אסטרטגיה

אף אחד לא יודע מה תעשה בבורסה מניה כזאת או אחרת או האם מדד מסוים יעלה השבוע או ירד. למרות זאת, מי שרוצה לנהל השקעות באופן מבוקר ייטיב לעשות אם יתכנן מראש אסטרטגיות לפעולה. האסטרטגיות הללו צריכות להביא בחשבון מצבים שונים ואפשריים. משקיע שיודע מראש מה הוא יעשה בתרחישים שונים, לא צריך להילחץ או לדאוג באופן מופרז. למשל:

1.      אסטרטגיית מימוש רווחים – ניתן להגדיר אחוז מסויים של רווח מניירות ערך, שאם משיגים אותו, מתחילים לממש רווחים או לשנות פוזיציה.

2.      אסטרטגיה של גידור סיכונים – באסטרטגיה כזאת, אם משקיעים בהשקעות מסוימות שנחשבות לרווחיות אך לעיתים מסוכנות, מגדרים את הסיכון בעזרת כלים פיננסיים משלימים.  

3.      אסטרטגיה של סטופ לוס – באסטרטגיה כזאת מוכנים מראש למקרה של הפסדים בתקופות של שפל. מגדירים אחוז מסוים של הפסד שמוכנים לספוג, ומעבר לו "חותכים" את ההפסד. אסטרטגיה כזאת נקראת סטופ לוס.

4.      כמו כן, יש אסטרטגיות שמותאמות לשווקים תנודתיים ויש אף אסטרטגיות להרוויח מהשקעות, גם אם השוק יורד.

 

 

 

 

חי את שוק ההון, אוהב מניות, אופציות, ומדדים :) אין לראות באמור ייעוץ או עידוד לביצוע פעולות - אין לבצע פעולות ללא התייעצות פרטנית עם איש מקצוע מוסמך שמכיר אתכם