השקעה מחושבת בשוק ההון

שוק ההון 

השקעה בשוק ההון אינה עניין של מה בכך כיוון שהיא כרוכה הן בממון רב והן בתשומת לב רבה לחבל הדק אשר קיים בין סיכוי לסיכוי. לכן כל אדם שמעוניין לסחור בשוק ההון חייב להיערך לכך כראוי, לרכוש ידע מעמיק ורק לאחר מכן לעסוק בכך. במסחר באופציה של שוק ההון יש הצלחות גדולות כאשר המניות נוסקות כלפי מעלה ואז בבת אחת הרווח הוא עצום, אך עם זאת יש גם כישלונות שרובם לא צפויים ובמקרים האלו תוך יום תיק המניות מאבד המון מערכו. 

לשכירים שנושא שוק ההון קורץ להם והם בטוחים שיעשו מיליונים תוך ימים בודדים כדאי להמתין עם הנחת מכתב התפטרות ועם עזיבת מקום העבודה. בשלב ראשון מומלץ ללמוד נושא זה על כל היבטיו ועל כל השלכותיו. קיימים קורסים מקצועיים שאורכים כמה שבועות או חודשים ובהם אפשר ללמוד את כל רזי העיסוק בתחום מורכב זה. רק לאחר שיש לכל אדם ידע רוחבי הוא יכול לחשוב על כיוון זה. 

שלבי ההשקעות במניות שוק ההון 

בתחילת הדרך עדיף לעבוד דרך חברת השקעות, ברוקר שאתם סומכים עליו או דרך הבנק. יש להשקיע סכום קטן יחסית ולהרכיב את התיק הפיננסי בעיקר ממניות סולידיות ומעט מניות ספקולטיביות ומניות נוספות כמו אג"ח, תעודות סל ועוד. 

המגמה היא לבצע סימולציה לאורך תקופה מסוימת, לחוש מה שקורה עם המניות של החברת הדומיננטיות במשק, להבין את התנודות, להיות קשובים לכל מה שקורה בתחום הכלכלי, כדי ליצור חשיבה על שינויים שעלולים להתרחש ולהשפיע על שוק ההון. במקרים אלו צריכים לקבל החלטה מושכלת אם למכור את כל המניות, חלק מהן או להשאיר את המצב כמות שהוא.

הסיכון מול הסיכוי במסחר במניות 

ההחלטה למכור מניות עשויה להיות החלטה מוצלחת אם ערך המניה למחרת יצנח באופן משמעותי וזו יכולה גם להיות טעות מהותית אם בסופו של דבר המחיר לא ירד ובמיוחד אם הוא יעלה בסופו של דבר. גם המומחים בתחום זה אינם יכולים תמיד לנחש מה יקרה ולכן גם הם מפסידים לא אחת כספים. ההפתעות הן רבות ומובן שהן בלתי צפויות. 

מסחר עצמאי במניות 

לאחר תקופה ארוכה שבה האדם ביצע את כל ההתנהלות של הסחר במניות באמצעות הבנק או באמצעות חברת ההשקעות והבין לעומק את דפוסי החשיבה והתרחישים השונים של כל התנודות ושל כל דרכי ההתנהלות, הוא יכול לבצע זאת בעצמו רק אם הוא בטוח ביכולותיו. 

גם כאשר הוא מחליט לפעול לבד חשוב להקצות למטרה זה סכום כספי שאינו גבוה כדי לא לקחת סיכונים מיותרים, לתמרן עם סכום זה במישורים שונים של שוק ההון עם מגוון מניות או מניות ספציפיות בלבד שהן יציבות ובטוחות. כך אפשר לעבוד בתחום זה מהבית וליצור הכנסה בתקווה שיהיו בעיקר הצלחות ומעט כישלונות.

צילום:freepik

Table of Contents

דילוג לתוכן