מחשבון מדד המחירים לצרכן

מבוא: מהו מדד המחירים לצרכן?

מדד המחירים לצרכן מודד את השינוי הממוצע במחירים לאורך זמן עבור סט קבוע של סחורות ושירותים.

מדד המחירים לצרכן (CPI) הוא מדד לשינוי הממוצע במחירים לאורך זמן עבור סט קבוע של סחורות ושירותים. הוא מחושב מדי חודש על ידי סקר הוצאות משקי הבית על פריטים כגון מזון, ביגוד, מחסה, תחבורה, טיפול רפואי, פנאי, חינוך ותקשורת. מדד המחירים לצרכן משמש למדידת אינפלציה ושינויים ביוקר המחיה לאורך זמן.

מדד המחירים לצרכן (CPI) הוא מדד לשינוי הממוצע במחירים לאורך זמן. זה מחושב על ידי השוואת העלות של סל קבוע של סחורות ושירותים מתקופת זמן אחת לאחרת. הסל מכיל סחורות ושירותים המייצגים את מה שרוכשים משקי בית.

ניתן להשתמש במדד המחירים לצרכן למדידת אינפלציה, שהיא עלייה ברמת המחירים הכללית של סחורות ושירותים במשק לאורך תקופה. האינפלציה עשויה לנבוע מעלייה בביקוש או בהיצע המצרפי, או כתוצאה משינויים בציפיות המחירים.

מדד המחירים לצרכן אינו מיועד לספק מידע מדויק על פריטים ספציפיים, כגון מזון או ביגוד.

1. מבוא – מהו מדד המחירים לצרכן וכיצד לחשב?

מדד המחירים לצרכן הוא מדד לשינוי הממוצע במחירים לאורך זמן.

הוא מודד כיצד יוקר המחיה משתנה, וזה חשוב לכלכלנים וקובעי מדיניות. מדד המחירים לצרכן מחושב על ידי איסוף נתונים על מחירי "סל" של סחורות ושירותים, כגון מזון, ביגוד, דיור, תחבורה וטיפול רפואי.

מחשבון מדד המחירים לצרכן מחשב את ערכו של דולר בין שני תאריכים ספציפיים על מנת לראות כמה כוח הקנייה השתנה לאורך זמן.

מדד המחירים לצרכן (CPI) הוא אינדיקטור לשינוי במחירי הסחורות והשירותים לאורך זמן. הוא מודד את השינוי הממוצע במחירים משנה לשנה.

מדד המחירים לצרכן אינו מדד ליוקר המחיה. זה לא תופס כמה אתה יכול לקנות בכספך או מה תהיה רמת החיים שלך אם היית מוציא את כל הכנסתך על סחורות ושירותים הכלולים במדד.

##3. איך לחשב?

כדי לחשב את מדד המחירים לצרכן, אנחנו צריכים לדעת כמה דברים עולים היום, כמה הם עלו בשנה שעברה וכמה דברים היו בשנה שעברה. נעשה שימוש בנוסחה הבאה:

מדד המחירים לצרכן = (המחיר של היום) / (המחיר של השנה שעברה)

אוֹ

תחושת השינויים במדד המחירים לצרכן

מחשבון מדד המחירים לצרכן הוא כלי המציג את השינויים במדד המחירים לצרכן לאורך זמן. מדד המחירים לצרכן הוא מדד לשינוי הממוצע במחירי סחורות ושירותים מחודש לחודש. הוא מפורסם מדי חודש על ידי סטטיסטיקה קנדה.

המחשבון יכול לשמש כדי לחשב את שיעורי האינפלציה עבור כל שנה, חודש או יום נתון. יש לו גם גרף שמראה כמה המחירים השתנו משנה לשנה ואיך הם השתנו מחודש לחודש או מיום ליום.

מדד המחירים לצרכן (CPI) הוא מדד לשינוי הממוצע במחירים לאורך זמן של סל מוצרים ושירותים המייצגים את מה שאנשים קונים.

שינויים במדידת מדד המחירים לצרכן:

מדד המחירים לצרכן נקבע על ידי השוואת עלות הסחורות והשירותים מתקופת זמן אחת לאחרת. כשהעלות עולה, גם המדד עולה. כשהוא יורד, גם מדד המחירים לצרכן.

כיצד שינויים משפיעים עלינו:

לשינויים במדידת מדד המחירים לצרכן יש השפעה משמעותית על חיינו מכיוון שהם יכולים להשפיע על הסכום שאנו מוציאים וחוסכים בכל שנה על דברים כמו מזון, ביגוד, תחבורה, חינוך ושירותי בריאות.

כיצד מחושבים מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן הוא מדד לשינויים במחירי הסחורות והשירותים הנרכשים לצריכה על ידי משקי בית. מדד המחירים לצרכן (CPI) הוא אינדיקטור חשוב לאינפלציה.

המדד מודד שינויים בעלות של סל קבוע של סחורות ושירותים, המייצגים את מה שמשק בית טיפוסי עשוי לרכוש. הסל כולל מזון, מחסה, ביגוד, הסעות, טיפול רפואי, פנאי וחינוך. מדד המחירים לצרכן משמש לחישוב התאמות יוקר המחיה כגון העלאות שכר וקצבאות ביטוח לאומי. הוא משמש גם לחישוב כמה יעלה לגור באזור אחר או בעיר אחרת עם מחירים שונים.

מדד המחירים לצרכן הוא מדד לשינוי הממוצע במחירים לאורך זמן. זה מחושב על ידי השוואת העלות של קבוצה של סחורות ושירותים בחודש אחד לעלות של אותם סחורות ושירותים בחודש אחר.

מדד המחירים לצרכן משמש למדידת אינפלציה ושינויים ברמת המחירים הכללית. מדד המחירים לצרכן מחושב על ידי חלוקת העלות של קבוצה של מוצרי צריכה ושירותים בתקופת הבסיס של מדד המחירים לצרכן (1982-1984).

נתוני מדד המחירים לצרכן מתפרסמים מדי חודש, עם פרסום ראשוני ביום הראשון של כל חודש או בערך. הנתונים העדכניים ביותר הם עבור דצמבר 2018, שפורסם ב-11 בינואר 2019.

Table of Contents

דילוג לתוכן