ערך עצמי הערכה עצמית

הערכה עצמית נמוכה גורמת לאנשים לחשוב שיש להם סיכוי קטן לטוב יותר. תחושת חוסר תקווה זו עלולה להקשות על אנשים עם הערכה עצמית נמוכה להתנהג שתוביל לשינויים חיוביים בחייהם.

הגדרה של דימוי עצמי נמוך

לפיכך ניתן לראות בנרקיסיזם סימפטום של דימוי עצמי נמוך ביסודו, כלומר חוסר אהבה עצמית, אך לעיתים קרובות מלווה ב"עלייה עצומה בהערכה העצמית" המבוססת על "מנגנון הגנה של הכחשה על ידי פיצוי יתר". בקרב נרקיסיסטים, לעומת זאת, "חוסר ביטחון בערכם מייצר … הילה של הגנה עצמית, אך לרוב של גדלות דמיונית לחלוטין" [99] – מה שמוביל למעמד של "נרקיסיסטים או אנשים בעלי, אבל ספק עצמי, הערכה עצמית… משתנה עם כל פרק חדש של שבחים או דחייה חברתית. הערכה עצמית מבולבלת לעיתים קרובות עם הערכה עצמית, שתלויה בגורמים חיצוניים כמו הצלחה והישגים כדי לקבוע ערך ולעיתים קרובות יכולה להיות לא עקבית ולהוביל למישהו שמנסה להרגיש ראוי.

למרות שחשוב שתהיה לנו הבנה מלאה של החוזקות ואזורי הצמיחה שלנו

אנחנו גם צריכים להרגיש מספיק טובים, גם אם אנחנו עושים טעויות או שדברים בחיים לא מתפתחים כפי שקיווינו. כאשר אתה מרגיש לא בנוח, זה כמובן לא אומר שאתה כבר לא מעריך את עצמך.

אם יש לך הערכה עצמית גבוהה

אתה מרגיש בטוח ויודע שאתה אדם טוב שמגיע לאדם טוב. אם אתה מאמין שאתה ראוי ויקר, אתה ראוי ויקר. עם זאת, ישנן דרכים רבות שבהן אדם יכול להעריך את עצמו ואת ערכו כאדם, וחלקן מועילות פסיכולוגית יותר מאחרות. אלו הם מושגים פשוטים, אבל הם יכולים להיראות מוזרים, במיוחד אם נאבקת בביטחון עצמי או בערך עצמי כל חייך.

אבל עבודה מתמדת

כדי לאמץ את הדימויים העצמיים האלה יכולה להביא תגמולים גדולים כמעט בכל תחום בחייך. דרכים חשובות להבין איך אתה חושב על החזון שלך ועל הרגשות שיש לך לעצמך. כשאתה קורא את התיאורים למטה, ראה אם ​​אתה יכול לקבוע למי יש הערכה עצמית נמוכה, למי יש הערכה עצמית נמוכה, למי יש הערכה עצמית נמוכה ולמי יש הערכה עצמית נמוכה. אז המשך לקרוא כדי לראות אם זיהית אותם כהלכה, וכן כדי ללמוד עוד על כל אחת מהבעיות הנפוצות הללו.
למידע אודות וייבי Vibee כדאי לגשת לאתר vibee.co.il

כולם מרגישים קצת מוצפים או לא ייאמן

עם זאת, אם זה הופך למצב ארוך טווח, זה עלול לגרום לבעיות, כולל בעיות נפשיות כמו דיכאון או חרדה. אתה עלול גם לפתח הרגלים מיותרים כגון עישון ושתייה מופרזת כדי להתמודד עם מצב זה. שלישית, אם אתה לא מסתכל ולא אוכל רגשית, אתה פגיע להערכה עצמית נמוכה, כבוד, ערך וידע.

בשלב זה

הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא להכיר בערך שלך ולהעריך את עצמך על העבודה שאתה עושה כדי להשיג מטרה זו, ולהמשיך לשמור על ההבנה העצמית שלך, קבלה עצמית, אהבה עצמית ו אהבה עצמית. לְגַלוֹת. מחיר. זה אומר להראות את אותו כבוד, כבוד והבנה לאלה שאתה אוהב. כאשר תלמד לאהוב את עצמך, תהיה מסוגל יותר לאהוב אחרים. אנשים עם הערכה עצמית גבוהה נוטים לקיים מערכות יחסים מספקות, אוהבות ויציבות יותר מאלה עם הערכה עצמית גבוהה, בדיוק בגלל שהם יודעים שהם צריכים קודם כל למצוא את הערך, הכבוד והאושר שלהם בעצמם.

בכל המצבים

בין אם זו סביבת עבודה או מערכת יחסים, דימוי עצמי קרקעי (הערכה עצמית בריאה) יאפשר לך להיות כנה יותר לגבי עצמך, ובתמורה, לצמוח בצורה יעילה יותר. כבן אדם. אם יש לנו תחושה בלתי מותנית של הערך שלנו, אנחנו לא מבזבזים זמן בניסיון לבדוק את עצמנו; קל לנו יותר להתמקד במשימה שלפנינו. ביטחון עצמי אינו הערכה כללית של עצמך, אלא תחושת ביטחון ומסוגלות בתחומים ספציפיים יותר. לאדם עשוי להיות הערכה עצמית גבוהה ולשמור עליו בביטחון כאשר הוא אינו זקוק להרגעה מאחרים כדי לשמור על השקפה חיובית על עצמו, בעוד שאחרים בעלי הערכה עצמית הגנתית גבוהה עדיין עשויים לדווח על הערכה עצמית חיובית בסולם רוזנברג, כגון כל האנשים עם הערכה עצמית גבוהה עושים זאת; עם זאת, השקפותיהם החיוביות על עצמם שבריריות ופגיעות לביקורת.

אנשים חסרי ביטחון עם הערכה עצמית נמוכה מפקפקים ביכולתם להצליח

בתרגול שלי אני תמיד רואה אנשים – גברים ונשים – שעבדו קשה על "הערכה עצמית", השיגו הצלחה רבה בעבודתם, אבל חוזרים הביתה כל ערב בתחושה שהם לא מספיק טובים. או שהם מרגישים נהדר בכישרונות וביכולות שלהם, אז הם מתחילים מערכת יחסים ולא יכולים לתת לאדם אחר להיכנס, כי הם לא מאמינים שהם ראויים לאהבה. הם רואים עצמם אמנים כי הם פשוט יודעים שהם ראויים ובעלי פוטנציאל גדול.

במקום לבנות את עצמם על דיבור עצמי חיובי

נראה שהם תמיד מסוגלים לומר משהו שלילי על עצמם. הערכה עצמית נמוכה עלולה לגרום להם להרגיש שהם לא ראויים לעזרה. שנית, רוב האנשים האלה ממשיכים להזניח את עצמם רגשית. בכל מקרה, לחוסר ערך אישי זה יכול להיות השפעה שלילית חמורה על חייו ורווחתו של האדם.

בעוד שכולם נאבקים בביטחון העצמי שלהם מעת לעת

הערכה עצמית נמוכה יכולה להשפיע על יכולתך להרגיש מאושרת ואף יכולה לגרום לך להיות רגיש יותר להפרעות נפשיות כמו חרדה ודיכאון. לכולנו יש תקופות שבהן אנו מרגישים מעט מוצפים או מתקשים לשמור על הביטחון העצמי שלנו. אם יש אנשים שגורמים לך להרגיש רע עם עצמך, נסה להימנע מהם. בנה מערכות יחסים עם אנשים שגורמים לך להרגיש טוב, והימנע ממערכות יחסים שהורסות אותך.

בנה מערכות יחסים חיוביות והימנע משליליות

אתה עשוי לגלות שאנשים מסוימים ומערכות יחסים מסוימות גורמים לך להרגיש טוב יותר מאחרים. מערכת היחסים שלך עם אנשים אחרים היא בדרך כלל חיובית ובטוחה ביכולות שלך. אתה גם שמח לקבל למידה ומשוב שיכול לעזור לך לרכוש ולשלוט במיומנויות חדשות. ביטחון עצמי זה אומר שאתה מרגיש בנוח ובטוח בהתמודדות עם דברים רבים ושונים שאתה עלול להיתקל בהם בחיים, אשר ממלא תפקיד חשוב בבריאותך הכללית.

לפי תיאוריות אלו

כאשר אדם אינו יודע כל הזמן באישיותו שלו, הוא עלול להיוולד עם ספק עצמי, מה שמוביל להערכה עצמית נמוכה או להערכה עצמית לא יציבה וחוסר ביטחון. לבסוף, התחושות השליליות והחיוביות של ערך עצמי עשויות להיות תוצאה של תהליכים קוגניטיביים והגיוניים של ילדים של התבוננות והערכה של ההתנהגות והכישורים שלהם (עצמית) בתחומים מסוימים.

עם זאת

שני המושגים לעתים קרובות שלובים זה בזה, שכן אנשים מנסים לעתים קרובות לפתח מסוגלות עצמית בפעולות המעניקות להם הערכה עצמית (Strecher et al., 1986). בעוד שהערכה עצמית משמשת לעתים קרובות שם נרדף ל"הערכה עצמית", ד"ר ליסה פירסטון מאמינה שהערכה עצמית צריכה להיות קשורה לא כל כך למדידת עצמך על סמך פעולות חיצוניות אלא להערכת הערך הפנימי של האדם כאדם. אנשים מוצאים משמעות בדרכים שונות; חשבו על פעילויות ותחומי עניין שאתם מרגישים שחשובים לכם באופן אישי, ועקוב אחר הפעילויות הללו כדי לבנות הערכה עצמית חיובית יותר.

מזגן מטפטף

Table of Contents

דילוג לתוכן