מה זה אקזיט של חברה

לא משנה אם עברו עשרות שנים מאז שיזם מכר את העסק שלו, הזמן הנוכחי שלו לצייד אותו לאקזיט חלקה יכול להקשות עוד יותר על התהליך. מרכיב מרכזי שעוזר הוא להעלות את כל הגורמים: הנסיבות הפיננסיות של חברות, תנאי השוק ולוח זמנים אובייקטיבי.

בחירת אסטרטגיית אקזיט לעסק שלך אולי לא נראית צעד מובן מאליו אם אתה רק מתחיל

אבל התוכנית היא חלק חשוב בהקמת עסק. בין אם אתה משקיע או יזם, חשוב לחשוב קדימה. זה כולל התחשבות באסטרטגיית האקזיט שלך ותכנון גישה לוויתור על בעלות או סיום המצב על מנת למקסם את היתרונות ולמזער את הנזק.

להלן, אנו מסבירים את ערכה של תוכנית, דנים באפשרויות העזיבה שלך מהחברה ושוקלים את היתרונות והחסרונות של כל תרחיש. כפי שתגלו, תכנון אסטרטגיית האקזיט לעסקים קטנים הוא קריטי עבור כל הזנק.

אם סכום כסף גדול מושקע בחברה חדשה

תוכנית אקזיט יכולה לסייע בהבטחת החזר השקעה בריא. בין אם אתה עוזב את החברה שלך בגלל שחיקה, כישלון עסקי או פשוט משעמום עם החברה שלך, כדאי לתכנן מראש אקזיט. אסטרטגיית אקזיט לחברה מתייחסת לאופן שבו אתה מתכוון להעביר בעלות על החברה בעת עזיבת החברה.

סיבות אחרות ליישום אסטרטגיית אקזיט כוללות שינויים משמעותיים בתנאי השוק עקב אירועים קטסטרופליים

סיבות משפטיות כגון תכנון עזבון, תביעות אחריות או גירושין או הסיבה הפשוטה שהיזם או המשקיע פורש ורוצה לשלם כסף . על ידי בחינת אסטרטגיות אקזיט שונות מלכתחילה, יזמים יכולים למקסם את החזר ההשקעה שלהם (Sweat Equity). בסופו של דבר, אין דרך לא נכונה או נכונה לצאת מהעסק שלך, והאפשרויות המתאימות לך ביותר תלויות במצבך הספציפי.

Key Takeaways אסטרטגיית אקזיט

היא תוכנית מכוונת למכירת השקעה בחברה או בנכס פיננסי. אסטרטגיות אקזיט ארגוניות כוללות הנפקות, רכישות ורכישות, כולל ברירות מחדל אסטרטגיות, פשיטות רגל ואקזיט של חברה כושלת. באסטרטגיית אקזיט, יזמים, מייסדים ומשקיעים שמשקיעים סכומים גבוהים בחברות הזנק מעבירים את הבעלות על החברה שלהם לצדדים שלישיים.

אסטרטגיית אקזיט

היא תכנית מגירה המבוצעת על ידי משקיע, סוחר, הון סיכון או יזם כדי לחסל עמדה בנכס פיננסי או למכור נכסים מוחשיים אם מתקיימים קריטריונים שנקבעו מראש או חורגים מהם. אסטרטגיית אקזיט מסייעת ליזם כאשר הוא רוצה למכור או לסגור את העסק שלו. זוהי תוכנית המתארת כיצד היזם מתכנן למכור את השקעתו בחברה שלו (למשל

כאשר הגיע הזמן לסגור את דלתות החברה, על הארגון להתכונן מראש לאקזיט. יש טעם להתחיל לתכנן אקזיט בשלבים המוקדמים בחיי חברה. יזמים יכולים ליצור תוכנית אקזיט לעסק לפני פתיחת עסק ולהתאים אותה ככל שהעסק גדל וככל שהשוק משתנה.

לא משנה אם המטרה

היא הנפקה, גוגל השתלטות, או העברת העסק המשפחתי לילד, תכנון מוקדם יכול לסייע לסטארט-אפים לבנות את העסק בהתאם לתוצאה הרצויה להם. יזמים רבים רוצים להשאיר את העסק שלהם במשפחה לטווח הארוך, גם אם זה אומר שיש תוכניות להעביר אותו לילדים או לקרובי משפחה בשלב כלשהו.

זה לא מספיק לבנות עסק ששווה הון

אבל אתה גם צריך לוודא שיש לך אסטרטגיית אקזיט כדי להימנע מהכסף. כאשר אתה שם כל מה שיש לך לשנינות עסקית חדשה מבלי לעשות תוכנית, לעזוב אותה או לוותר עליה, זה נראה כמו מנטליות נוראית שעל בעל עסק חדש לאמץ. כשאתה פותח עסק, אתה לא חושב על למכור אותו.

אם תוכל למצוא התאמה אסטרטגית ולשכנע את החברה בערך שלך

תוכל להרוויח מסודר מהעסק שלך. במקרים רבים אתה יכול למכור את העסק שלך במחיר גבוה ממה שהוא שווה אם אתה מוכר למתחרה. אם אתה מקבל יותר ממה שהעסק שלך שווה, אתה לא צריך לדאוג לשמירה על יחסים אישיים עם מי שקונה אותו.

רוב ההשקעות של משקיעי מלאך ו- VCs מסתמכות על אקזיט מוצלחת על מנת להשיג תשואה

המשמעות היא שיזמים לא יגלו הון משקיעים חיצוניים, אלא אם הם כוללים אסטרטגיית אקזיט במגרש והתוכנית העסקית שלהם. BizBuySell מעריך כי 20% מהחברות למכירה יירכשו.

משקיעים ומלווים רוצים לדעת שהכסף שלהם מוגן אם העסק שלך נכשל

תוכנית עסקית היא תוכנית האקזיט שלך המעניקה למשקיעים ונושים ביטחון שהכספים שלהם מוגנים היטב. אם כתבת תוכנית עסקית שתדריך את העסק שלך בחייו, אתה צריך להיות זה שמוביל אותו למסקנה זו.

לדוגמה

ייתכן שאתה מתכנן למזג את העסק שלך עם עסק גדול יותר. אסטרטגיית מיזוג, רכישה או אקזיט היא כאשר החברה שלך נרכשת על ידי ישות ממוזגת עם מטרות דומות או מיושרות לחברה שלך. תלוי אם אתה ממזג או מוכר את העסק שלך, זה יכול להיות גמישות מבחינת המחויבות שלך או החופש לעזוב.

 

Table of Contents

דילוג לתוכן