אילו אפשרויות לגיוס הון קיימות עבור עסקים חדשים?

עסקים המבקשים לגייס הון נזיל יעשו צעד זה לרוב כאשר אין כל יכולת לגייס את האשראי באמצעים ה'מסורתיים' יותר או במילים אחרות: הבנקים.

השיקול המרכזי אותו עסק חדש צריך לבחון הוא שבמידה ויגייס את ההון דרך משקיעים, הרי שהוא מביא על עצמו למעשה 'שותף' לעסק, בין אם סמוי ושקט ובין אם שותף פעיל. בשני המקרים, הרי שבעלי העסק לפתע הם אינם מקבלי ההחלטות היחידים שנמצאים בתמונה.

לצד גיוס משקיעים הרי שעומדת בפני בעלי העסקים האפשרות לקחת הלוואה חוץ בנקאית אשר איננה מציבה את אותם הקריטריונים הקפדניים הנהוגים בבנקים. מן העבר האחד הרי שמדובר בהון אותו ניתן לגייס במהרה, ומן העבר השני הרי שעלינו לזכור כי תנאי ההחזר של ההלוואות החוץ-בנקאיות לרוב יהיו נוקשים ומאתגרים יותר אל מול אלו של הבנקים.

גיוס הון ממשקיעים: יתרונות אל מול חסרונות

כבר מדברי פתיחה אלו, ניתן להבין כי כל אפיק לגיוס הון מוכרח להביא עמו סך של שיקולים שונים, וכן שיש לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות הגלומים בכך.

היתרונות הקיימים בגיוס הון ממשקיעים, טמון בכך שאין כל צורך בהחזר ההשקעה, ולמעשה אותם מקורות המשקיעים בבית העסק, מבקשים לפתח אותו ולפעול למענו. בחלק מן המקרים, הרי שהמקור להון יביא עמו לא רק את הכסף אלא גם את הניסיון המקצועי, דבר אשר יכול בהחלט לפעול לטובתו של עסק חדש שעודנו מנווט בתוך הזירה העסקית התחרותית.

החיסרון שיש לקחת אותו בחשבון הוא העובדה שמשקיעים רבים מבקשים לקחת חלק פעיל בניהולו של העסק, והם הופכים לשותפים לכל דבר ועניין.

בית עסק אשר איננו מעוניין בשותף פעיל או מבקש לצמצם את מידת חופש פעולתו של המשקיע, יכול לבחון זאת על-ידי מידת אחוזי השליטה בעסק. ועם זאת, לרוב ידו של המשקיע תהיה על העליונה.

הלוואות חוץ בנקאיות: יתרונות מול חסרונות

בעל ובעלת עסק צריכים לדעת לא רק מהי הלוואה חוץ בנקאית, אלא גם מהיכן לקחת אותה.

ישנם גורמים רבים ושונים המספקים שירותי הלוואות חוץ בנקאיות, וחשוב להתעדכן ולבחון בקפידה כל גורם המספק שירותי אשראי חוץ בנקאיים, זאת כיוון שלעתים מדובר גם בגורמים מפוקפקים או גורמים אשר נוטים למתן אשראי בתנאים דורסניים ואף הרסניים עבור בית העסק.

היתרון שגלום בהלוואה חוץ-בנקאית טמון בכך שגיוס ההון איננו טמון בהכנסתו של איש כשותף בכל רמה כזאת או אחרת אל בית העסק.

במה כדאי לבחור מבין השניים?

ההשקעה הראשונית אותה כל עסק חדש הנדרש לגיוס הון צריך לערוך, היא בראש ובראשונה ביועץ עסקי אשר יבחן את הדברים לעומקם, ויתווה את הדרך באמצעות שיקולים מקצועיים הבוחנים היטב את תכוניתו העסקית של העסק החדש והיעדים אותם הוא הציב לפניו.

בהתאם לשיקולים והפרמטרים השונים אשר יובאו לשולחנו של היועץ, וכן אל מול בעל או בעלת העסק, הרי שניתן יהיה לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר שבאמצעותה יצעד העסק קדימה.

Table of Contents

דילוג לתוכן