הבוקר פרסמה קבוצת התעופה והחלל המצורפת בואינג את דוח הרווחים ברבעון השלישי, ובאופן לא מפתיע המספרים היו דלים. הבוקר פרסמה בואינג (סימול: BA) את תוצאות שיחת ועידת הרווחים הרבעונית שלה.
המניה הנמכרת ביותר של בואינג מסתיימת
מהווה במה לירידה שיכולה להגיע בקלות לשפל של שבע השנים שהושג במרץ. סביר להניח שהמניה לא תרוויח במהירות עם ייצור 737 MAX שצפוי לחדש בשנה הבאה, אך למרות החשש מפני הביקוש הכלוא, בואינג נותרה הימור טוב לצמיחה ארוכת טווח בתעשייה האווירית. זה כנראה עדיין ההימור הטוב ביותר לטווח הארוך, אומרת מנהלת התיקים ג'ואנה פייני, שמאמינה כי לוח הזמנים לחזרתה של ענקית התעופה והחלל יכול להיות ארוך מהצפוי. פיילי אומר שזה כנראה לא הזמן הנכון למשקיעים לעזוב את בואינג, וגם אם כן, המניה לא עשויה להיות שווה את הסיכון.
עם זאת
האנליסטים צופים שיעברו לפחות עוד כמה שנים עד שההפקה של דרימליינר המהולל כל כך. בהודעתה של בואינג נמסר כי הודיעה ללקוחות ולספקים כי היא מצפה כעת להתחיל להתאים מחדש את ה- 737 מקס באמצע שנות ה -20. המתחרה היחיד, איירבוס A320, יימכר עד שנת 2024 אך עדיין יש לו 4,900 הזמנות חוזרות למטוס. עם אישור החוב, נותר מעט כסף למטוסים חדשים, מה שמעלה את האפשרות שמכירות בואינג לא יחזרו לרמות הרגילות במשך מספר שנים לפחות. למרות שהמחיר הנמוך מעיד על כך שמניות בואינג צונחות כמו בוטנים, זו עדיין דרך בטוחה לשחק את נושא התאוששות הטיסות האוויריות.
בניתוח לוח מחוונים אינטראקטיבי זה
אנו משווים את הביצועים של מניות בואינג בחמשת הימים האחרונים ובעשר השנים האחרונות. מניות SPR רשמו תשואה שנתית ממוצעת של 5.3%, אך הן צנחו ב -5% ל -3% בחמישה הימים האחרונים. ניתוח לוח המחוונים האינטראקטיבי הזה משווה את מחיר המניות של החברה ואת שווי השוק שלה מתחילת השנה לסוף השנה שעברה, ושווי השוק הנוכחי שלה הוא 3.5 מיליארד דולר. למניות SPR תשואה שנתית ממוצעת של 4.4% וירדה ב -5 + 3% במהלך 5 הימים האחרונים.
בתחילת אוקטובר 2018
מניות בואינג ושות '(סימול: BA) נסחרו בקצת פחות מ -400 דולר למניה. מניות בואינג טיפסו אז לאזור הקנייה כעבור יומיים בלבד, ועלו ל -225.39 דולר, ואז חזרה ל -200 דולר מכיוון שהשוק ציפה לאוויר חלק לטווח הארוך. אולם בימים האחרונים הוא פרץ שוב מהבסיס, הפעם לשיא חדש בכל הזמנים של 300 דולר.
מניות סאות'ווסט איירליינס ואמריקן איירליינס צנחו בצורה חדה בסוף אוקטובר
מה שמצביע על חשש לעתיד הטיסות הארוכות בארצות הברית. בתחילת נובמבר ספגו מניות חברות תעופה תיקון נוסף, שהוביל להפסדי מחירים בבואינג ובספיריט איירוסיסטמס.
שלושה שבועות בלבד קודם לכן נסחרה מניית בואינג במחיר של 265 דולר ומעלה 90 דולר
אך זה היה לפני ההפסד שהיא תעשה. אנליסטים אומרים כי התוכנית גרועה כעת במיליארד דולר ותלויה במניות בואינג. תזרים המזומנים החופשי לטווח הארוך של בואינג, הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות, עלה להערכה של כ- 9.3 מיליארד דולר. תזרים מזומנים חופשי עד שנת 2021.
בעוד שספר הזמנות של 34 מיליארד דולר מגביר את התשואות לטווח הארוך לבעלי המניות והייצור של 737 MAX אמור להתחדש בשנה הבאה
אך המניה לא צפויה להשיג עלייה מהירה. בעוד ש- 34 מיליארד דולר צבר ההזמנות נמשך ומתחזק – תשואות בעלי המניות לטווח הארוך, כאשר הייצור של 737MAX צפוי להתחדש בשנה הבאה, אך אין הזמנות חדשות בצנרת לשנים הקרובות וללא סימני חזרה לטווח של 100 דולר למניה – זה סביר להניח לספק במהירות רווחים. למרות שצינור ההזמנות של 34 מיליארד דולר מגביר ומחזק את התשואות לבעלי המניות לטווח הארוך, ללא הזמנות חדשות שנכנסות, או תוכניות חדשות לחידוש הייצור של 737 מקס בשנה הבאה וללא שינוי ביחס המחיר לרווח.
חי את שוק ההון, אוהב מניות, אופציות, ומדדים 🙂
אין לראות באמור ייעוץ או עידוד לביצוע פעולות – אין לבצע פעולות ללא התייעצות פרטנית עם איש מקצוע מוסמך שמכיר אתכם